Dag 4 - Reisverslag uit Nieuw Amsterdam, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Nieuw Amsterdam, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 Juni 2014 | Suriname, Nieuw Amsterdam

Dag 4
Het is zondag en rond zes uur wordt het licht. Alleen ik was al ruim voor die tijd wakker. Slapen in een hangmat is best comfortabel! Maar voor een op de buik diagonaal liggende slaper is het dan wat minder prettig. Dan maar een andere relaxe pose aannemen. Het was wel een onstuimige nacht. Het gieren en klappen van de golven tijdens het vloedgetij. Na het opstaan het strand opgelopen. Ruim twee kilometer gelopen en kwam ook langs de plek waar de schildpad gelegd heeft. En ook weer 2 km terug. Met een prachtige morgenzon is dat niet ververvelend! Mijn spullen gepakt en met mijn twee gidsen weer in de boot door de zwamp. Prachtige vogels daar! De kleine blauwe reiger, de visarend en aasgieren. In het water leven verschillende vissen waaronder de tilapia. Terug in Frederiksdorp stond mijn ontbijt al klaar. Heerlijk om daat niet over hoeven na te denken! En hoe mooier kan je dag beginnen met hagelslag van de Ruiter :-). Vandaag heb ik het verder rustig aan gedaan. Het is ook warm. In de omgeving rond gelopen en geprobeerd foto's te maken. Mijn camera moet ik nog leren kennen en de verschillende lenzen afwisselen is ook lastig!! Geen boekje oid bij me... Ach ja... Ik doe maar gewoon wat dan. Tijdens de lunch heb ik saotosoep gegeten. Dat is een javaans gerecht. Aanrader!! Als ik thuis ben ga ik dat eens een keer maken. Vandaag is ook de dag dat Nederland is de achtste finale staat van het WK. Dus ik ben naar het dorpje verderop gelopen: Johanna Margareta. Als enige blanke En dan ook nog vrouw heb ik de tweede helft gekeken. Wat een wedstrijd!! Voetbal leeft hier wel. Of ze zijn voor Brazilie of voor Nederland. Na afloop ben ik door paar mannen gefeliciteerd. Ook van de huizen werden de felicitaties geroepen. Een Surinamer die maaktr nog de opmerking tijdens de tweede drinkpauze dat vrouwen sterker zijn dan mannen. Tja, dat wisten we al ;-)... Hij zei (op zn Surinaams): "met een klein beetje zon trekken vrouwen de kleren uit en gaan liggen in de zon. De mannen (NLelftal) hebben een klein beetje zon en moeten dan water drinken... Watjes... " Ik reken het goed? Hahaha.
Weer terug in Frederiksdorp en even wat gekletst met de beheerders en nog een tweetal gasten. Vriendelijke mensen. Na een stevige maaltijd ben. Ik op tijd naar bed gegaan. Door het warme weer word je loom van.

  • 30 Juni 2014 - 19:58

    Jos:

    Weer leuk om te lezen, Marianne. Die fotografiecursus houd je van mij tegoed!

  • 30 Juni 2014 - 21:10

    Janny Bakker:

    Ik begrijp dat de natuur erg mooi is. En die tilapia, krijg je die ook nog op je bord?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Nieuw Amsterdam

Suriname & Sint Maarten

Een rondreis door Suriname en uitrusten in Sint Maarten.

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2014

Dag 29

23 Juli 2014

Dag 25 t/m 28

18 Juli 2014

Dag 23 & 24

17 Juli 2014

Dag 22

15 Juli 2014

Dag 20 & 21
Marianne

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 28512

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Suriname & Sint Maarten

Landen bezocht: