Dag 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Ow what a night! Heerlijk geslapen in alle stilte... Na een uitgebreid ontbijt heb ik mijn spullen gepakt en op de fiets vastgemaakt. Vandaag heb ik afscheid genomen van Frederiksdorp. Wat een mooie en rustige omgeving was dat daar! Een aanrader voor diegene die ooit een bezoek aan Suriname komt brengen. Mijn route gaat via de Oost West verbindingsweg naar Paramaribo. Wat een hitte en dat om half tien in de ochtend. Blijf maar smeren met die zonnebrandmeuk! Het was wederom een prachtige route met herkenbare Nederlandse namen. Zo ging de weg via Voorburg naar de Pronkweg. Ow ja... Mijn fietsrouteboekje heb ik in de boot laten liggen dus puur op richtingsgevoel gefietst! :-s.. Langs de Pronkweg staat een Openbare Basisschool 'Lust en Rust'. Bij deze naam denk ik meer aan een hoerenkeet waar de mannen - die daar komen op het hoogtepunt het loodje leggen en zo - eindigen op een begraafplaats. Verder ging de route langs Jagtlust en Peperpot. Met de boot de Suriname rivier overgestoken en ik was weer back in town in Paramaribo... Ik dacht nog even verder door de stad te fietsen maar het was heel druk door dat het morgen Keti Koti is. De fiets weer terug gebracht en eerlijk gezegd was ik er ook al een beetje klaar mee. Lichtelijk verbrand! Weer terug naar AlbertoAlberga om te relaxen. Heb een heerlijke kamer en deze is lekker ruim! Ik kan diagonaal liggen :-). Zoals je op mijn facebook pagina kan zien heeft het de middag geregend en niet te zuinig ook. In de avond een leuk cafeetje opgezocht. Lekker gegeten en gedronken! En aanspraak van mensen. Zo was er een mevrouw die hier was voor een trouwerij en zo waren twee Canadezen die hier waren om voor een hogeschool/universiteit een leerprogramma te ontwikkelen over food and health proces engineering. Zij vroegen aan mij wat voor ik doe... Uhh... Governance, Water and Dykes, teaching my collegees to prepare of crises and disasters. Hahaha. Ze begrepen het!! :-)... Ik kan wel wat Engels. Moet er alleen moeite voor doen. En met een pardo van de tap en een mojjito cocktail komt het helemaal goed!! Tussendoor nog contact gehad met Alex. Alex is een oud studiegenoot van PMO leergang 2010 en jaarlijks hebben wij met ons intervisieclubje een terugkom dag dat we onderling rouleren bij ons werk. Dit jaar bij mij!... Maar goed.. Alex komt zaterdag aan in Suriname om voor het werk bij Vitens iets te gaan doen. Het zou gezellig zijn als wij hier elkaar ontmoeten! En nu schrijf ik de laatste woorden op van dag 5... Tot morgen lieve mensen. Een goede nachtrust toegewenst!!

  • 01 Juli 2014 - 07:02

    Jos:

    Oh, what a morning. Dinsdagochtend, 7.00 uur, zonnig en fris buiten, maar net tien graden. Het voelde koud op de fiets. Een leeg bureau naast me. Zal zo nog bijna 4 weken blijven. De bijzondere avonturen die we bij het waterschap dagelijks beleven vinden nu elders plaats, in Suriname. Aan wie zou het liggen? Beetje jaloers. Blijf schrijven!!

  • 01 Juli 2014 - 17:41

    Tim:

    Je schrijft echt leuk zeg! Wanneer ga je een boek schrijven? ;-)

  • 01 Juli 2014 - 17:41

    Tim:

    Je schrijft echt leuk zeg! Wanneer ga je een boek schrijven? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname & Sint Maarten

Een rondreis door Suriname en uitrusten in Sint Maarten.

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2014

Dag 29

23 Juli 2014

Dag 25 t/m 28

18 Juli 2014

Dag 23 & 24

17 Juli 2014

Dag 22

15 Juli 2014

Dag 20 & 21
Marianne

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 28514

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Suriname & Sint Maarten

Landen bezocht: