Dag 8 - Reisverslag uit Brokopondo, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Brokopondo, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

03 Juli 2014 | Suriname, Brokopondo

Dit keer geen last van muggen gehad en heb ieys beter geslapen dan afgelopen week. Na een goed ontbijt en het genieten van het uitzicht hebben we een boottocht gemaakt over het Brokopondomeer. Wat is dat mooi! In de verte zien we Brazilianen goud winnen. Helaas zelf geen goudklomp mee kunnen nemen. Vervolgens zijn we gaan vissen. Dat is geen sport voor mij... Althans nog nooit gedaan en je moet er wel geduld voor hebben. Maar goed, uiteindelijk hebben we twee piranha's gevangen. Tijdens het vissen was het geluid van de brulapen op de achtergrond. Ik heb ze wel zien lopen in de bomen maar op grote afstand. De zon was vandaag behoorlijk aanwezig! Ben daardoor ondanks het smeren goed verbrand. Met de boot gingen we nog even naar een ander gebied en daar meerde we aan. Als je wilt mocht je zwemmen. Nou..uh... Aangezien er piranha's daar zwemmen en ik een paar kleine wondjes op mn been heb, wil ik geen levend ontbijt zijn voor die vissen!! Ik heb daar de schaduw opgezocht. Dat was aangenaam! Terug in de boot en naar de steiger. Daar stond een heerlijke maaltijd op ons te wachten: rijst groente en vlees. Tegen een uur of drie ging onze reis terug naar Paramaribo. Onderweg hevige regenbuien! Blij dat er in de auto zaten. Tijdens het rijden dommelden we allemaal (behalve chauffeur) een beetje in. Veel buitenlucht en warmte voor ons lichaam. Onderweg kwamen we nog langs het Clarence Seedorf sportcomplex in de streek Para. Om vijf uur terug in het hotel. Na een frisse duik onder de douche en een dikke laag aftersun ben ik de stad in gelopen. Dit keer richting het uitgaanscentrum. Bij 't Vat heb ik wat gegeten en gedronken. Daar zat ook een van de pursers van de heenreis. Later die avond ben ik met de twee Vlaamse vrienden nog wat wezen drinken en door de Palmentuin bij Zus en Zo geweest. Avonden voelen lang aan. Rond half tien maar gaan slapen... Een poging tot! Mijn benen zijn echt verbrand... Ach ja zal allemaal wel goed komen!

• 04 Juli 2014 - 15:42

Jos:

Marianne, hoe komt het dat er in die meren daar dode bomen groeien?