Dag 10 - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

05 Juli 2014 | Suriname, Nieuw Nickerie

Eén woord: Adembenemend! Wat een rust, wat een uitzicht... Biki Pan, een van de mooiste natuurreservaten van Suriname. De gastvrijheid van Stephanie, de gids die werkzaam is voor WNF, de mede gasten/touristen... Allemaal aangenaam.
Op de pier heerlijk uitwaaien en genieten van het uitzicht met kabbelend water op de achtergrond. Op de veranda van de lodge een boekje lezen met zo nu en dan een briesje door mijn haar en de zilte lucht komt soms met vlagen voorbij. Caribbean muziek bezorgd echt voor het vakantiegevoel. Hoe relaxed is dit!
De geuren van knoflook, verse krab en kip en andere specerijen komen voorbij. Zo krijgt een mens wel trek! Het is pas één uur voordat we gaan lunchen, maar ik heb het gevoel alsof ik hier al een hele dag ben...
In de middag een boottocht richting de zee gemaakt. Vele vogels gezien: grote Annie, kleine Annie, Moerasbuizerd, grote Witte Reiger, Aasgieren en Rode Ibissen...
Wat een totale ontspanning is het hier waardoor je de tijd, de zorgen, het piekeren, het werk, Nederland, de leuke, vrolijke en lieve dingen, vrienden en familie helemaal vergeet... Nou ja, dat laatste natuurlijk niet helemaal ;-).

Bigi Pan: hier komen lichaam en geest volledig tot rust en samen.

• 06 Juli 2014 - 08:33

Jos:

Ik word er (bijna) zelf rustig van...