Dag 13 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

09 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Ai ai... Zo slecht geslapen... Door de warmte slaap niet kunnen vatten. Helaas is het niet anders, dus gewoon doorgaan :-). Al vroeg op stap gegaan om de binnenstad van Paramaribo onveilig te maken. Heerlijk geslenterd en honderd keer nagefloten. Een paar keer gevraagd of ze met me mee konden lopen. Uh... Nee... En lach dan vriendelijk.:-). En ik loop door... Pssst... Wat ben je lekker hoor ik zeggen. Inwendig lig ik in een deuk, maar toch niet op in gaan. Hahaha. Mijn doel was om naar een winkel te gaan.waar ze volgens een reisgids outdoorspullen verkopen. Ik heb eigenlijk een nieuwe afritsbroek nodig. De broek die ik heb is meer dan tien jaar oud maar de stof is hier en daar wat versleten en er zit een gat in. En ja, de broek pas ik dus nog steeds :-). De winkel verkocht alleen hangmatten en stoffen. Niet echt wat ik dacht. Mijn route vervolg ik verder. Winkel in winkel uit. Bij een kledingzaak.een lange broek gekocht die het meest op katoenen stof leek. Omgerekend kost de broek 7 euro. Daar kan je niet voor in je blote kont lopen!
Verder heb ik nog een leuk souvenierwinkeltje gezien. Maar nog niets gekocht. Ik heb nog even hè. Via de Waag ben ik langs de Waterkant gelopen en bij een trappetje gaan zitten. Daar heb ik Andreas ontmoet. Hij was hier voor werk. Filmen voor een congres/seminar voor leidinggevenden. Een vriend van hem was mede organisator. Dus vandaar deze opdracht. Normaal.in NL werkt hij als freelance video editor (dacht ik)... Gezellig gekletst en met met hem stuk door de stad gelopen. Na een drankje gingen onze wegen weer uiteen. Hij zal vanavond ook weer terug vliegen naar Friesland en hij miste zijn gitaar ;-)...
Inmiddels is het lunchtijd. Laura en Jorn zijn nog bezig hun vervolg route aan het plannen. Daarna zijn we met zn drieen gaan lunchen en de stad ingeweest. In de middag.heb ik een siesta gehouden. Van al dat lopen word je een beetje moe. Rond vijf de.wedstrijd Brazilie tegen Duitsland. Wat en waanzinnigheid! Gelukkig scoorde Brasil nog wel. De sfeer bleef goed hier. Maar wat een sensatie! Zo de avond is alweer ten einde. Een ieder een goede nachtrust toegewenst!

  • 09 Juli 2014 - 07:08

    Jos:

    en het is herfst in Nederland...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname & Sint Maarten

Een rondreis door Suriname en uitrusten in Sint Maarten.

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2014

Dag 29

23 Juli 2014

Dag 25 t/m 28

18 Juli 2014

Dag 23 & 24

17 Juli 2014

Dag 22

15 Juli 2014

Dag 20 & 21
Marianne

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 28461

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Suriname & Sint Maarten

Landen bezocht: