Dag 25 t/m 28 - Reisverslag uit La Poule et les Poussins, Guadeloupe van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu Dag 25 t/m 28 - Reisverslag uit La Poule et les Poussins, Guadeloupe van Marianne Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 25 t/m 28

Blijf op de hoogte en volg Marianne

23 Juli 2014 | Guadeloupe, La Poule et les Poussins

Het leven op Sint Maarten is echt heel zwaar.
Naar het strand, in de zee zwemmen, op je handdoek liggen zonnebaden, omkeren en verder zonnebaden, insmeren met zonnebrandspul, lunchen, zwemmen in de zee, diner etc... Het is 30 graden hier met een briesje. Pffff.... en dat zand gaat overal zitten. Blegh! ;-)

Voor de rest ben ik bij fort Louis geweest, het hoogste punt van het eiland, vliegtuigen wezen spotten. Zo heb ik gisteren de KLM 747 zien landen. Vliegtuigen gaan hier heeeeeel laag over strand heen. Inselair maakt bij het opstijgen nog een show van. Dichtbij het hek, razende motoren, en veul lawaai!!

Sint Maarten bestaat uit een Frans en Nederlands gedeelte. Het Franse is wat pittoresker dan het Nederlandse deel dat meer toeristisch is. Het eiland is bergachtig.

Vandaag heb ik het condoleanceregister getekend. Dat kon onder meer bij de Nederlandse Vertegenwoordiging op Sint Maarten. De Nederlandse vlag hangt ook hier grotendeels halfstok.

De weersverwachting voor komende dagen is dat er een depressie aankomt. Als het zich normaal ontwikkeld dan gaat dit gepaard met regen en wind. De depressie kan ook afzwakken of.juist toenemen naar bijvoorbeeld een hurricane. Ach ja... we zien het allemaal wel...

Groeten en goede nachtrust vanaf het eiland!

• 24 Juli 2014 - 07:45

Theo:

Klinkt heel zwaar :) veel plezier nog

• 24 Juli 2014 - 17:37

Janny:

Ha, ha, ha .... Zou bijna medelijden met je krijgen :-)